6.Hong Kong-China

Sau cum să petreci 26 de ore în orașul „Lego”, metropola cu cea mai mare densitate de locuitori pe kilometru pătrat din lume!

Hong Kong, cunoscut oficial ca „Regiunea Administrativă Specială Hong Kong a Republicii Populare Chineze”, este o regiune autonomă de pe coasta de Sud a Chinei, regiune scăldată (uneori chiar măturată) de apele Mării Chinei de Sud. Teritoriul actual al Hong Kong-ului a fost cedat în 1842 Marii Britanii cu scopul de a construi un port, Regatul Unit concesionând astfel în 1898 insula, pentru o perioadă de 99 de ani.

Aflat sub influența Regatului Unit, orașul devine datorită legăturilor comerciale, o foarte mare metropolă, unul dintre cele mai mari porturi din lume și important centru comercial și financiar al lumii. Având în prezent o populație de peste 7 milioane de locuitori repartizați pe o suprafață de doar 1100 kilometri pătrați, Hong Kong este oficial orașul cu cea mai mare densitate de locuitori ai planetei, aproximativ 6500 de locuitori pe kilometru pătrat! În 1997 teritoriul Kong Kong-ului este retrocedat guvernului de la Beijing, reintrând astfel sub infulența guvernării Chinei (menținându-și însă regimul de regiune autonomă.)

Dar să lăsăm statisticile de o parte și să vedem ce are acest oraș de oferit din punct de vedere turistic și culinar! Fiind pentru a doua oară în Hong Kong (prima dată am fost acum un an de zile într-un concediu de 2 săptămâni, alături de un bun prieten Constănțean care locuia în același oraș ca mine-Londra pe atunci) am fost foarte relaxat, știind în mare parte locurile pe care vreau să le revăd și despre care să scriu mai apoi.

aviatie2

Am decolat de pe Aeroportul Internațional din Dubai la ora 7AM, îmbarcat într-un Boeing 777-300, cu alți 13 membri de echipaj și aproximativ 300 de pasageri. După aproape 7 ore și 30 de minute relativ liniștite de zbor (fiind zbor de zi, pasagerii au fost foarte activi) și alte 15 minute de holding datorate vremii potrivnice (sezonul musonic în plină activitate), aterizăm în jurul orei 6PM ora Hong Kong-ului (+4 ore diferență de fus orar), pe Aeroportul Internațional din Hong Kong, aeroportul cu cel mai mare trafic din Asia (47 de milioane de pasageri și 4,5 milioane de tone de mărfuri anual!) și aeroportul al cărui piste sunt construite în totalitate pe mare!

Drumul până la hotel a mai durat o jumătate de oră bună, dar fiind foarte decis să explorez orașul pe timp de noapte, m-am echipat rapid și corespunzător vremii (sufocant de cald și umed!) și am urcat inițial pe terasa barului/restaurantului aflat la ultiml etaj al hotelului.
Am admirat priveliștea magică asupra orașului, de la aproximativ 115 metri și am făcut câteva fotografii, fiind martor al unui apus pe care-l țin minte și acum!

hongkong8

Vorba lui Ombladon: „Lumea pare mare atunci când ești mic!”. În Hong Kong astfel de înălțimi sunt absolut normale, chiar banale, orașul având peste 2300 de zgârie-nori, înălțimea maximă fiind de 484m (International Commerce Centre). Acest lucru plasează Hong Kong-ul în top 10 al metropolelor cu cei mai mulți zgârie-nori din lume, top în care concurează New York, Dubai, Toronto, Singapore, Shanghai, Tokyo, Coreea de Sud, Malaezia, Bangkok,  și alte supermetropole!

hongkong7

Am hotărât după scurt timp că e timpul să cobor și să iau orașul la pas (cu taxi-ul am mai fost) și să parcurg cei 3 kilometrii care mă despărțeau de cel mai faimos obiectiv turistic al Hong Kong-ului, Victoria Peak. Nu poți rata Victoria Peak dacă ajungi cumva aici, pur și simplu nu poți omite o vizită, acesta fiind locul de unde poți admira cel mai bine, orizontul ticsit de zgârie-nori al Hong Kong-ului.

hongkong28

Deși părea aproape văzut de pe acoperișul hotelului, în realitate am șerpuit și rătăcit cam mult printre coloșii de beton și oțel, la un moment dat având impresia că m-am pierdut sau că mă cam învârt în aceeași zonă. Eram totuși pe cărările întortocheate dar potrivite ale orașului (așa-mi spunea și Google Maps, o unealtă de foarte mare ajutor, chiar și fără conexiune la internet!).

hongkong57

De menționat ar fi faptul că este foarte ușor să te pierzi aici, străzile arată la fel, de clădiri nu mai spun, toate sunt galbene sau portocalii, înalte și cam sinistre, zău! Eu întrebam din când în când dacă sunt pe drumul cel bun, să mă asigur că nu bat pasul pe loc, degeaba. Un lucru pozitiv este faptul că limba engleză este foarte bine răspândită și vorbită în rândul localnicilor și trebuie să fii chiar ghinionist să întâlnești numai persoane care vorbesc cantoneză sau chineză.

hongkong30

După vreo 30 de minute de mers pe jos (ritmul meu fiind unul alert) începusem să mă întreb dacă voi reuși oare să ajung la The Peak sau nu. Incertitudinea mi-a fost spulberată la capătul străzii de mai sus, unde un indicator pe care scria Victoria Peak mi-a redat rânjetul și energia necesară pentru a mai parcurge aproximativ 1,5 km, foarte dificili atunci când „boii” nu te mai ajută la deal! Am refuzat însă să renunț și să cedez tentației de a lua un taxi până în vârf sau chiar faimosul Peak Tram (un tramvai care parcurge drumul înclinat până la platforma de observare).

Peak Tram este de fapt un funicular pus în funcțiune în 1926, care parcurge cei 1,4 km și cei 400 de metri altitudine până la baza platformei de observare, oferind priveliști fantastice și clipe terifiante pe alocuri (nu-ți poți lua gândul de la întrebarea: „dar dacă o luăm naibii înapoi, la vale!”), sau poate mi-a plăcut mie prea mult seria Final Destination!

Un bilet dus-întors costă 88 HKD (dolari de Hong Kong) adică aproximativ 10 euro, dar pentru mine combinația „save the money & fă mișcare” a fost mai potrivită. Cu toate astea îți recomand Peak Tram pentru experiența în sine și pentru panorama absolut uluitoare asupra orașului!

După 20 de minute și vreo două pauze de gâfâială și adăpat (by the way fără apă la tine, vei fi cu siguranță victima căldurii și umidității și numai Victoria Peak nu mai ajungi să vezi…eventual în delir!), ajung la baza platformei, locul unde și tramvaiul încheie traseul!

hongkong10

Nici nu era puzderie de turiști…să-mi dau palme nu alta! Dar dacă tot am ajuns până aici,  după atâta efort, nebun să fiu să cobor fără să fac măcar o poză. The Peak Tower sau „Turnul Vârfului”, este un complex comercial aflat în imediata apropiere a Vârfului, un complex deținut și operat asemeni funicularului, de către „The Hong Kong and Shanghai Hotels Group”.

Terminată în 1997, construcția are 7 nivele în formă de wok și o suprafață totală de 10.400 metri pătrați. Pe lângă magazinele cu suveniruri, restaurante și cafenele, mai poți  descoperi înăuntru, unul dintre faimoasele muzee de ceară Madame Tussauds, muzeu în care poți admira marea majoritate a starurilor asiei: Jet Li, jackie Chan, Bruce Lee și alții! La ultimul etaj al structurii, este situată o platforma în aer liber numită Sky Terrace. Aceasta oferă imagini incredibile ale zgârie-norilor și Portului Victoria, precum și a cartierului Aberdeen. Dacă ești suficient de norocos și nu prinzi o zi în care atmosfera este foarte poluată, vei avea parte de niște fotografii de vacanță uimitoare! Convinge-te singur!

hongkong12

Coada și anevoiosul traseu pe care va trebui să-l parcurgi până la ultimul etaj al turnului! Dar odată ajuns pe platformă, vei avea ce admira în timp ce îți tragi răsuflarea.

hongkong13

Eu am ajuns pe platformă destul de târziu, după ce am stat mai bine de o oră la coada de mai sus. Cu toate acestea îmi doream să văd Hong Kong-ul noaptea, mai ales din acest loc. Acu’ un an de zile am vizitat platforma ziua, câteva imagini de atunci fiind atașate mai jos:

hongkong42

Văzut de aici, Hong Kong-ul pare construit de civilizații extraterestre, un adevărat Lego la scară gigant. De asemenea, imaginea justifică pe deplin densitatea atât de mare a metropolei (îmi imaginam cum ar arăta o inundație de la etajele superioare, atunci când ai n’șpe mii de vecini deasupra ta! Nu mai găsești veac responsabilul, să-l iei în șuturi!)
De asemenea, din acest punct realizezi că traficul maritim din Victoria Harbour „Portul Victoria”, este incredibil de dens, apele golfului nefiind niciodată lipsite de valuri, chiar dacă uneori nu adie nici măcar o boare de vânt!

hongkong35

De când am plecat de la hotel, am bramburit vreo două ore pe drum și o altă oră sus pe platformă, așa că s-a făcut ora 9:30PM și s-a întunecat de-a binelea! Am coborât cele 7 nivele ale turnului, mi-am cumpărat nelipsitul magnet de frigider și am întins-o lejer spre casă. La ora asta străzile arată cu totul altfel…e freamăt, e energie, e viață, e un oraș care nu doarme niciodată!

hongkong17

E o priveliște atât de diferită față de cele din Europa. Aduce mai mult a New York, și n-aș fi zis vreodată că nu e așa, dacă nu vedeam reclamele în chineză și ochii migdalați la tot pasul. La fiecare intersecție și nu numai, găseai o mică gheretă unde se vindea mâncare stradală, sau „street food”.

hongkong15

Ia poftim, comandă dacă poți și știi ce! Noroc cu limbajul internațional al semnelor și al arătatului cu degetului (nu-i frumos, dar nici să-mi urle mațele de zici că-s Corul Șapte Prăjini nu e frumos!). Am primit pentru echivalentul a 2 euro, un bol plin vârf cu „gogoși” de pui într-o crustă crocantă, cu diferite sosuri și legume trase la grătar și 3 frigărui cu carne de porc (sper!), super super gustoase, de mi-am cam tras degetele pe la gingii după!

hongkong16

Am cutreierat străzile ce duceau spre hotel și m-am integrat perfect în peisajul urban, adică am trecut străzile prin locuri interzise, m-am îmbulzit în mulțime, am mers printre mașini și numai pe unde era trotuar nu!

hongkong14

După alte 2 ore de mers pe jos și admirat orașul în splendoarea nopții, ajung înapoi la hotel. Mai urc o dată până la etajele superioare să mai fac niște fotografii, din același loc de unde am făcut acum câteva ore, însă de data asta pe timp de noapte!

Mi-am satisfăcut și ultima dorință a zilei, apoi am coborât în camera de hotel, unde am dormit îmbrăcat (așa m-a luat somnul), până pe la ora 2, când m-am trezit confuz și debusolat! M-am dezmeticit însă repede, am sărit în pijama și înapoi în pat. Noapte bună oameni dragi!

hongkong18

SFÂRȘITUL ZILEI I – ÎNCEPUTUL ZILEI II

O nouă zi, o altă dimineață începută devreme! Am setat o alarmă la ora 8AM pe care am uitat să o dezactivez înainte de a merge la somn, dar tot răul spre bine! Soarele dimineții bătea deja în geamul camerei mele, semn că ziua avea să fie una spectaculoasă.

hongkong9

Cum să îți bei cafeaua de dimineață cu așa priveliște peste Victoria Harbour?! M-am frecat și eu la ochi că nu credeam, dar imaginea n-a dispărut, era cât se poate de reală! Și-mi spun din nou – ești norocos! job-ul ăsta e „super mișto!”

Am avut parte de un somn bun, așa că nivelele mele de energie au fost restaurate! Plănuisem pentru a doua zi, o vizită la grădina zoologică/grădina botanică a Hong Kong-ului și intenționam să duc planul la bun sfârșit, așa că am făcut rapid un duș și am ieșit din nou la explorat! După 15 minute (în taxi de data asta) ajung la Hong Kong Zoological and Botanical Gardens, un hibrid, o grădină zoologică și botanică în același timp, una de o frumusețe aparte!

hongkong20

Grădina Zoologică și Grădina Botanică din Hong Kong, este una dintre cele mai vechi grădini de acest gen din lume, fiind fondată în 1864 și deschisă publicului în 1871. Ocupă o suprafață de 5,6 hectare în care găzduiește o colecție impresionantă de plante, flori și ierburi, grădina de bambus, grădina de camelii și magnolii, grădina de palmieri și cea de ierburi aromate fiind atracțiile principale.

hongkong19

Intrarea de Sud a grădinii este străjuită de un arc comemorativ destinat chinezilor care au sprijinit forțele aliate în timpul celor două războaie mondiale. Inscripțiile de pe coloane se traduc astfel:

„În memoria chinezilor care au murit loiali forțelor aliate, în războaiele din 1914-1918 și 1939-1945.”

Arcul de granit a fost ridicat în anul 1928, referințele pentru cel de-al doilea război mondial fiind adăugate ulterior.

hongkong22

În 1941, o statuie de bronz a Regelui George al VI-lea a fost ridicată spre comemorarea a 100 de ani de guvernare colonială britanică a Hong Kong-ului (1941-1941).

hongkong25

În 1975 îi este anexată grădina zoologică, grădină cu o extraordinară varietate de reptile, diverse specii de mamifere, 500 de specii de păsări și zeci de alte vietăți precum urangutanii, macacii, lemurienii,  marmotele și aligatorii!

hongkong27

Am dat câteva ture pe aleile grădinii, admirând peisajele de vis, făcând fotografii și respirând aerul încă proaspăt și răcoros al dimineții.

hongkong24

O atmosferă foarte „ZEN” să zic așa, oamenii se adună aici pentru a începe ziua într-un mod sănătos, prin mișcare sau mediație, prin practici de colectare a energiei pământului („CHI”), sau chiar prin scurte sesiuni de kung fu. O îmbinare perfectă a modernului cu tradiția…nu doar la nivel arhitectural și urbanistic, ci și la nivel spiritual!

hongkong23

Locul favorit al unui localnic, pentru o sesiune sănătoasă și revigorantă de meditație! Adevărul e că foișoarele astea te îmbie, te încarcă spiritual. Eu m-am simțit atât de viu și de profund conectat cu natura, încât am stat o vreme să-l studiez pe moșulică, să văd ce mișcări de „Ciki Cean” are! Nu s-a prins nimic de mine îți dai seama…prea artist moșu’!

hongkong26

De aici am continuat pe jos, în apropiere Google Maps îmi spunea că se află un templu taoist pe care l-am omis în concediul de acum un an și nu aveam de gând să-l ratez din nou! Am ieșit din grădină și am mers aproximativ 15 minute  prin jungla urbană, trezită la viață de framătul populației ce se îndrepta spre locul de muncă.

hongkong58

Am ajuns numaidecât în fața templului Man Mo, un templu închinat zeului literaturii ,Man Tai sau Man Cheong și zeului artelor marțiale, Mo Tai, zei apreciați de către studenții ce căutau progres pe plan profesional și educațional în timpul dinastiilor Ming și Qing.

hongkong31

Nimic nu avea să prevestească orânduirea sacră din interior și nici atmosfera atât de încărcată spiritual! Am pășit bâjbâind, neîncrezător…mă așteptam la cu totul altceva, o cu totul altă construcție, ceva care să semene totuși a templu, zic! Odată ajuns în pragul templului însă, am pătruns într-un alt univers…parcă paralel cu al nostru!

hongkong38

Secunde mai târziu…un puternic miros de bețișoare de tămâie m-a plesnit peste nas!

hongkong32

Această încăpere era cea mai mică a templului, nedescoperit încă fiindcă atenția îmi era acum captivată de zecile de coșulețe cu tămâine ce atârnau deasupra capului meu.

hongkong37

Ofrande aduse zeilor erau așezate migălos în fața statuetelor din caolin chinezesc.

hongkong41

Zeci de sfeșnice ca niște făclii în flăcări luminau templul și altarul închinat zeilor.

hongkong1

Această cameră, numită Kung Sor, construită adiacent templului principal, a servit bunăvreme drept sală de „judecată”, problemele și disputele societății fiind dezbătute și soluționate aici. După un selfie în care par a fi obosit rău, mi-am îndreptat atenția către sala principală a templului, Lit Shing Kung!

hongkong55

Construit în 1847, acest templu este astăzi considerat cel mai mare templu Man Mo din Hong Kong, un lăcaș de cult a cărui liniște și pace contrastează în mod plăcut cu agitația și zbuciumul districtelor financiare ale orașului.

Hong Kong

Templul a fost ridicat de către Taoiști în timpul erei coloniale. Se consideră că zeul venerat de ei,  zeul literaturii, Man Cheong, s-a născut în 287 Anno Domini, iar zeul Mo în  160 Anno Domini. Deși templul este închinat și altor idoli, aceștia menționați mai devreme sunt cei de o importanță aparte în filosofia Taoistă.

hongkong42

Începând cu anul 1908, Man Mo este administrat de către Tung Wah Group of Hospitals. În 1993 Templul este clasat drept edificiu de Gradul I și declarat monument de o covârșitoare importanță istorică și religioasă.
Templu este deschis vizitelor zilnic de la 8Am la 6PM. Adresa templului este următoarea:

124-126 Hollywood Road,
Sheung Wan,
Hong Kong Island

Tel:+852 2540 0350
Website: http://www.lcsd.gov.hk

După ce am explorat fiecare ungher ascuns al templului, am decis să mai trec o dată Portul Victoria cu Star Ferry, la fel cum am făcut-o și acum un an în vară și să vizitez Avenue of  Stars, sau „Bulevardul Starurilor” și Clock Tower, sau „Turnul cu Ceas”.

hongkong68

În drumul meu spre Pier 7, terminalul de pe care pleacă feriboturile Star cu direcția Tsim Sha Tsui, am trecut pe lângă al doilea cel mai înalt zgârie-nori din Hong Kong, Two International Finance Centre, o clădire de birouri cu o înălțime de 425 metri.

hongkong64

Întregul „District Financiar” al Hong Kong-ului, este dominat și sufocat de zgârie-nori în care funcționează birouri și importanți operatori bancari de renume internațional, precum HSBC (Hong Kong and Shanghai Banking Corporation).

hongkong60

În 2003, Financial Times, HSBC, și Cathay Pacific au decorat fațada IFC Mall cu o reclamă de dimensiuni gigant, care se întindea pe lungimea a 50 de etaje, acoperind o suprafață de 19.000 de metri pătrați și o lungime de 230 de metri, dimensiuni care au plasat-o în Cartea Recordurilor, drept cea mai mare reclamă din lume ancorată de fațada unui zgârie-nori!

hongkong66

Ajuns pe pasarela care duce direct la terminalul Star, am făcut ultimele fotografii ale districtului financiar din Hong Kong.

hongkong72

Star Ferry se construiește în anul 1904 și se deschide publicului în 1906. În același an însă, la puțin timp după inaugurare, acesta este distrus de un taifun. Înlocuitorul acestuia avea să ancoreze pe digurile sale două feriboturi. Noua construcție este finalizată în anul 1914 și începe să opereze pe rutele Kowloon Point-Wan Chai și Kowloon Point-Central.

hongkong73

Star Ferry este cea mai ieftină metodă de a traversa Victoria Harbour spre Kowloon și de departe cea mai distractivă! Prețul unui bilet este de numai 3 dolari, sau 40 de eurocenți pentru o trecere care durează aproximativ 10 minute.

hongkong83

Victoria Harbour, unul dintre cele mai mari și aglomerate porturi din lume, îndelung criticat pentru permanentele lucrări de expansiune care afectează calitatea apei și încurajează pierderea de habitat natural, este o importantă atracție turistică a orașului.

hongkong84

Faimos pentru priveliștile extraordinare și plasat în mijlocul unui dens teritoriu urban, portul este locația anuală al celui mai spectaculos foc de artificii de pe glob, cel din preajma Noului An dar și locația favorită a iubitorilor de promenadă, fie ei localnici sau turiști.

hongkong74

Ajuns de cealaltă parte a portului și lăsând districtul financiar în urmă, sunt doar la o aruncătură de băț de Clock Tower. Construcție finalizată în 1915, Turnul cu Ceas din Tsim Sha Tsui a fost pus în funcțiune abia în martie 1921 și de atunci a funcționat în permanență, cu excepția perioadei de ocupație Japoneză din timpul celui de-al II-lea război mondial. În timpul luptelor pentru ocupație, turnul suferă avarii serioase, urmele disputei fiind vizibile și astăzi pe fațadele acestuia.

hongkong76

Construit din cărămidă roșie și granit, turnul măsoară 44 de metri și este prelungit cu o bucată de paratrăsnet cu o lungime de 7 metri. Vârful turnului poate fi accesat din interior, cu ajutorul unei scări de lemn. Deși în mod normal turnul este deschis publicului pentru vizite, acum era închis pentru câteva lucrări de renovare și reabilitare, așa că n-am poposit foarte mult în fața lui și m-am îndreptat spre Aleea Starurilor, aflată în imediata vecinătate

hongkong26

Întinzându-se de-a lungul Portului Victoria, bulevardul onorează celebritățile industriei cinematografice din Hong Kong.

hongkong20

În 1982 Grupul New World construiește o promenadă de-a lungul apelor portului în Tsim Sha Tsui, Kowloon. În 2004, același Group New World anunță o investiție de 40 de milioane de dolari, pentru a construi Bulevardul Starurilor! Una dintre cele mai faimoase statuete de pe alee, este cea a lui Bruce Lee, aceasta ademenind anual sute de mii de turiști.

hongkong28

Până acum ziua a decurs conform planului. S-au scurs aproximativ 4 ore de când am plecat din hotel și mai am 6 disponibile până la wake up call. Având suficient timp la dispoziție, hotărăsc să vizitez și ultimele două obiective din turul ce mi l-am propus și anume Heritage 1881 și Nan Lian Garden.

Heritage 1881, Avenue of Stars și Clock Tower, sunt trei obiective turistice aflate la foarte mică distanță unele față de celelelalte, așa că-ți recomand să nu le eviți!
Heritage 1881 a funcționat ca Sediu al Poliției Marine începând cu anii 1880, până în 1996. O vizită aici te va transporta în perioada victoriană a Hong Kong-ului, câteva artefacte și clădiri de interes istoric fiind conservate și restaurate.

hongkong79

Într-un oraș care încearcă să-și protejeze tradițiile și zestrea istorică, Heritage 1881 îmbină cu succes atracțiile istorice cu tendințele moderne, oferind vizitatorilor câteva magazine de lux și opțiuni elegante și stilate în materie de restaurante.

hongkong81

Tururi gratuite ale acestui obiectiv pot fi rezervate apelând numărul +852 2926 8000.

hongkong80

Tradiție și inovație, trecut și prezent, Heritage 1881 este o reală experiență a Hong kong-ului, una pe care nu trebuie să o ratezi!

hongkong6

hongkong82

După o scurtă vizită aici, mi-am reîmprospătat memoria cu amintirile de acum 1 an, când cupele de înghețată din mijlocul rondo-ului lipseau, ele fiind înclocuite de un ceainic auriu uriaș și trei ceșcuțe așezate lângă acesta. Aceeași vreme frumoasă, același Hong Kong fermecător, doar eu puțin mai copt și mai dornic de aventură ca oricând!

Așadar mă îndrept spre ultima destinație a zilei, Nan Lian Garden, aflată la 45 de minute de mers cu metroul. Am decis să merg cu metroul fiindcă vremea părea să se schimbe, iar experiențe cu soare și apoi ploaie din senin, am mai avut în Hong Kong. Așadar iau metroul din stația Tsim Sha Tsui, schimb magistrala în Prince Edward Station și cobor după 30 de minute în stația Diamond Hill Station. De aici, doar 400 de metri pe jos, până la Nan Lian Garden.

Odată ieșit din subteranul Hong Kong-ului, presimțirile mele s-au adeverit…afară începuse să plouă cu găleata! Am stat 20 de minute la adăpost până natura și-a mai potolit mânia și apoi am intrat pe porțile grădinii.

hongkong66

Nan Lian Garden este de fapt un parc public, fără vreo taxă de intrare, amenajat în stilul dinastiei Tang. Grădina meticulos aranjată se întinde pe o suprafață de 3,5 hectare, fiecare piatră, cădere de apă sau plantă, fiind atent aranjată și poziționată conform unor reguli și metode specificie foarte stricte!

hongkong68

Grădina este rezultatul unor eforturi și proiecte comune ale Mănăstirii Chi Lin și a Guvernului din Hong Kong. Aceasta s-a deschis publicului în data de 14 Noiembrie 2006. (Sursa: Wikipedia)

hongkong70

Grădina Nan Lian, iazul Lotus și „Pavilionul Perfecțiunii Absolute”- The Pavilion of Absolute Perfection – o structură de lemn în stilul dinastiei Tang, sunt obiective care nu trebuie să le ratezi dacă vizitezi Hong Kong-ul!

hongkong62

Deși ploua încă destul de puternic, am stat la adăpostului unei umbrele cumpărate cu 10 lei din magazinul de suveniruri al grădinii!

hongkong61

În spatele acestui iaz plin cu crapi chinezești, se află un retaurant cu specific vegetarian  și o ceainărie tradițional-chinezească, ascunsă sub o perdea de apă ce se prelinge ca o cascadă, de pe mușchii și pietrele aranjate special cu acest scop!
Grădina Nan Lian poate fi vizitată zilnic, de la ora 7Am până la ora 9PM.

hongkong65

În spatele grădinii, pe o alee care trece printre rânduri de bonsai și candele, se află Mănăstirea Chi Lin, o mănăstire budistă destinată exclusiv călugărițelor. Chi Lin s-a finalizat în anul 1934 și este formată din mai multe săli și pagode închinate lui Sakyamuni Buddha, Guanyin Buddha, precum și altora.

hongkong74

Chi Lin folosește arhitectura tradițională Dinastiei Tang (AD 618–907) și are la bază un design simplu, în totalitate din lemn de chiparos la ale cărui îmbinături nu s-au folosit deloc cuie. În prezent, este cea mai mare clădire din lemn, construită manual, a lumii. Chi Lin și complexul de clădiri adiacente acesteia, sunt singurele exemple ale acestui stil arhitectural în Hong Kong-ul modern al zilelor noastre!

La final de tur și vizită, s-a oprit și ploaia care a căzut necontenit timp de 90 de minute. Am reușit astfel să mă îndrept spre stația de metrou, pentru o călătorie de 15 minute înapoi spre hotel. Timpul a trecut repede, așa cum o face de obicei, lăsându-mi mereu sentimentul că trebuie să mă mai întorc. Cu siguranță Hong Kong va fi în viitor una din destinațiile spre care voi mai opera zboruri, până atunci însă, mă voi mulțumi cu puținul care-mi este oferit în mod gratuit!

Am apucat să mai dorm exact două ore, până ce wake-up call-ul de la ora 6 m-a anunțat că e timpul să mă pregătesc pentru zborul înapoi spre Dubai, un zbor mult mai liniștit de data asta, de noapte, cu pasageri cuminți și adormiți.
Dubai, ne vedem în 7 ore!

O nouă poveste dusă la bun sfârșit, o nouă destinație bifată pe lista celor ce mi-am propus să le vizitez pe timpul carierei mele aici! Rămâi aproape și URMĂREȘTE blogul…urmează povești din îndepărtata Australia și din Noua Zeelandă!

DISTRIBUIE acest articol dacă ți-a făcut plăcere să-l citești și ABONEAZĂ-TE blogului pentru a primi notificări prin mail atunci când un nou articol va fi publicat!

Întreaga galerie cu imagini surprinse în Hong Kong, se poate vizualiza la o calitate mai bună și o rezoluție mai mare AICI!

Până data viitoare, numai bine ție și…cer senin mie!

Un gând despre ”6.Hong Kong-China

1. T's Secrets zice:

Cred ca e Fanfara 10 Prajini de fapt :)) In rest, calatoriile, povestile si pozele de pe blog sunt fascinante, si da, ai un job foarte misto pentru ca iti da ocazia sa calatoresti while working. Nici nu mai ai nevoie de concedii 😀