9.Brisbane-Australia

Sau cum să petreci 24 de ore în unul dintre cele mai vechi orașe din Australia, al treilea cel mai mare oraș al țării-continent și capitala statului Queensland!

În sfârșit ajung să mai scriu și pe blog! Nu știu dacă ai simțit lipsa unor articole noi, sau dacă ți-ai pus întrebarea „unde sunt și ce mai fac„, dar mie personal, chiar mi-a fost dor să public. Mă regăsesc în rândurile ce le scriu, ori de câte ori le recitesc, poate fiindcă scriu din suflet, pentru suflet, sau poate fiindcă retrăiesc clipa și îmi aduc aminte cu mult drag de locurile  unde pașii mei au călcat.

Am fost extrem de ocupat în ultima perioadă, nu neapărat cu zborurile (deși ultimul multisector a fost interminabil), ci mai mult cu activitățile de la sol. În 20 noiembrie s-a împlinit jumătate de an de când numesc Dubai-ul casă, jumătate de an de când am lăsat verdele crud din țară pentru arșița și nisipul deșertului. Șase luni ca și cum n-ar fi fost, zburând de-a dreptul!

Am sărbătorit jumatatea de an în stilul propriu Emirates, cu o grandioasă ceremonie de absolvire la care au participat și părinții mei, aflați pentru prima oară în vizită în Dubai, de când m-am mutat! Am încheiat astfel un capitol al carierei mele aici, am dus la bun sfârșit perioada de probă și am absolvit trainingul Colegiului de Aviație. Am să scriu mai multe despre Ziua Absolvirii (Graduation Day) sau ziua în care „aripile” mi s-au deschis larg spre noi, vaste și necunoscute orizonturi, într-un articol viitor. Nu-ți pot recomanda decât să te ABONEZI și să rămâi aproape, vei afla totul la momentul potrivit!

De asemenea am fost foarte ocupat cu mutatul și tot ce implică asta (bagaje, transport, acomodare, etc). După jumătate de an petrecut în hotel, am primit în sfârșit o locuință permanentă, mult mai aproape de aeroport (ideal pentru job), dar mai departe de ceea ce reprezintă inima Dubai-ului! Viața mea este într-o perpetuă schimbare, lucru care uneori îl iubesc, alteori îl detest.

Cadou de Graduation (așa îmi place mie să cred) am primit un orar de zbor perfect! Urma să zbor pentru prima oară în Australia, unul dintre continentele neexplorate până atunci! Îmi doream mult să primesc măcar un zbor spre Australia, dar, spre bucuria mea, am primit un multisector de 6 zile, care acoperea două dintre cele mai importante orașe din Australia, (Brisbane și Sydney) și un oraș din Noua Zeelandă, (Auckland).

Așadar, articolul de astăzi tratează în totalitate layover-ul de 24 de ore din BrisbaneAustralia, și povestea celor mai drăgălași ursuleți Koala și a cangurilor de la Lone Pine Sanctuary!

brisbane29

Am aterizat pe Aeroportul Internațional din Brisbane, la ora 6 a dimineții, după cel mai lung zbor non-stop operat de mine până acum, (14 ore și 30 de minute). Diferența de fus orar a fost de +6 ore față de Dubai și de +8 ore față de România, așa că singurul lucru la care m-am gândit când am ajuns la hotel, a fost o porție bună de somn. Deși am avut parte de aproape 3 ore de odihnă pe zbor (în compartimentul de odihnă cu care era echipat Airbus-ul A380), colegii mei au hotărât să facă același lucru, să se odihnească timp de 3-4 ore și abia apoi să mergem să vizităm Lone Pine Koala Sanctuary.

brisbane5

După aproximativ 3 ore de odihnă, eu și încă alți 4 membri ai echipajului, ne-am reunit în lobby-ul hotelului, de unde am reușit cu ajutorul recepției și a congierge-ului să găsim un taxi care să ne ducă să vizităm sanctuarul. După 25 de minute în taxi și aproximativ 15 dolari australieni de persoană, ajungem chiar la intrarea în Lone Pine!

brisbane18

Lone Pine Koala Sanctuary este primul și cel mai mare sanctuar de acest gen din lume, cu peste 85 de ani de experiență și peste 130 de Koala. Recunoscut de către Cartea Recordurilor, centrul intră în anul 2015 și în Hall of Fame al celebrei agenții de turism Trip Advisor, după 5 ani consecutivi de excelență în domeniul conservării habitatului și protecției acestor animăluțe aflate în primejdie!

brisbane14

Fondat în 1927, numele derivă din cel al unui pin de Queensland (sau pin colonial), plantat pe cele 4,6 hectare de pământ, de către primii proprietari ai acestuia, familia Clarkson! Sanctuarul și-a început activitatea cu doar doi Koala, Jack și Jill, ajungând astăzi la un număr de 130 de exemplare.

brisbane8

Lone Pine devine cunoscut internațional, în timpul celui de-al doilea război mondial, când americanii, inclusiv soția generalului și mareșalului Douglas MacArthur (General al Armatei SUA și singurul om care a ajuns să fie mareșal al armatei filipineze!), au vizitat parcul pentru a vedea animăluțele nativ-australiene!

brisbane13

Foarte leneși din fire, ursuleții Koala dorm uneori chiar și 20 de ore pe zi. Parcul deține pe lângă cei peste 130 de Koala, tot atația canguri, precum și numeroase alte reptile, diavoli tazmanieni, urși marsupiali, echidne și păsări (papagali cacadu, emu și pescăruși vânători sau kookaburras / kingfishers)

brisbane19

Eu am avut norocul să-i întâlnesc foarte activi, așa că am profitat de moment și am făcut cât mai multe fotografii, din care voi prezenta aici doar o mică selecție. Koala trăiesc de obicei în pădurile de eucalipt, iar frunzele acestor copaci reprezintă o mare parte din hrana lor. Hrana are un conținut scăzut de nutrienți, acesta fiind motivul pentru care Koala sunt caracterizați prin sedentarism.

brisbane28

În mod normal, în sălbăticie, ursuleții Koala se găsesc în zonele de coastă ale regiunilor  continentale din estul și sudul Australiei (Queensland, Noua Galie de Sud, Victoria și Australia de Sud). Din păcate specia este amenințată datorită dispariției habitatului și a pădurilor de eucalipt. Pe lângă asta, mai sunt amenințati și de incendiile de pădure și de secetă.

După ce am petrecut suficient timp în compania ursuleților, am decis să continuăm turul în rezervația Lone Pine. Ne-am deplasat așadar pe potecile pline de iguane și șopârle, până la terariul rezervat reptilelor.

brisbane7

Aparent inofensive, aceste iguane au luat de-a dreptul cu asalt aleile, unde veneau pentru a se încălzi sub soarele aspru al Australiei. Le-am întâlnit în număr foarte mare, peste tot, pe toate aleile și în toate tufișurile.

brisbane6

Terariul din Lone Pine găzduiește unele dintre cele mai veninoase specii de reptile, și câțiva dintre cei mai periculoși șerpi ai lumii, precum Taipanul, Șarpele Maroniu Estic, Șarpele Tigru și Pitonul Australian. Iată imaginile câtorva dintre ei!

brisbane9

Șarpele Maroniu Estic și mediul de viață favorit (hambare și ferme), locuri unde acesta își găsește cu ușurință hrana. Este un șarpe extrem de veninos, veninul dintr-o singură mușcătură putând doborî 50 de adulți! Nu degeaba se spune că în Australia…cam tot ce se târăște te poate ucide!

brisbane10

Taipanul Australian și mediul pe care acesta îl preferă (nisipurile și zonele aride și uscate ale Australiei).

brisbane11

Într-un final și Pitonul Australian, un șarpe constrictor, așadar neveninos, dar care poate lăsă traume și mușcături profunde datorită dentiției foarte pronunțate. Cațiva mai curajoși din fire, s-au apropiat mai mult de acesta și l-au lăsat să se încolăcească în voie pe după gâtul lor. Eu unul…m-am lipsit! Am preferat să fac doar fotografii!

brisbane12

După ce am terminat și turul terariului, am hotărât împreună cu colegii să mergem să vedem și cangurii, simbolul Australiei.

brisbane17

Aceștia au un spațiu dedicat în parc, unde pot țopăi în voie și unde îi poți hrăni și fotografia fără să fii întrerupt de alte activități ce se desfășoară în apropiere.
brisbane15

În drumul nostru spre țarcurile cangurilor, am întâlnit și alte viețuitoare ale Australiei și am făcut și alte fotografii. Unele dintre acestea le poți vedea mai jos:

brisbane16

Dragonii Australieni, foarte asemănători Dragonului de Komodo sau Varanului, doar că mai puțin veninoși și mult mai mici ca dimensiune.

brisbane20

Pasărea Emu. Unele dintre speciile de Emu care au trăit în regiunile de coastă a Australiei, au dispărut prin secolul XIX. Este o pasăre nomadă care parcurge distanțe mari în căutarea hranei, atingând viteze de până la 48 km/h.

brisbane27

După un tur al parcului, găsim în sfârșit intrarea spre țarcul cangurilor, pe care îi puteam deja zări de la distanță, țopăind sau lenevind la umbra arborilor de eucalipt.

brisbane21

Ne-am apropiat timid inițial, neștiind ce fel de comportament au aceștia sau ce reacție pot avea. Apoi, încetul cu încetul, ne-am apropiat tot mai mult!

brisbane22

Până în momentul când am realizat că sunt prietenoși (deși nu e un comportament neapărat normal pentru un cangur aflat în sălbăticie) și am decis să facem chiar și câteva selfie-uri!

brisbane1

Unii dintre ei păreau a știi că sunt filmați și pozați, că prea se dădeau în vânt după cameră, pozând care de care mai haios!

brisbane4

Cangurii sunt animale endemice Australiei, guvernul Australian estimând că aproximativ 34 de milioane de canguri trăiesc în zonele de recoltă ale Australiei, număr aflat în creștere față de cel de 25 de milioane din anul 2011.

brisbane23

Cangurii au coapse și articulații ale picioarelor foarte puternice, adaptate săriturilor, precum și o coadă lungă și musculoasă, care ajută atât în deplasare cât și în menținerea echilibrului! Precum marea majoritate a familiei marsupialelor, femelele cangur sunt purtătoarele unor săculeți abdominali numiți marsupiu. Întreg ciclul de dezvoltare postanatală al feților, se desfășoară în interiorul marsupiului mamei!

brisbane24

Cangurul este un simbol neoficial al Australiei, imaginea acestuia fiind tranformată în logo-ul companiei aeriene naționale Qantas Airlines și a Forțelor Aeriene Regale ale Australiei. Deasemenea imaginea cangurului apare tipărită și pe unele bancnote ale dolarului australian, acesta fiind o importantă emblemă a indentității naționale și culturale a Australiei!

brisbane25

Cangurii sălbatici sunt vânați încă pentru consumul de carne, pentru blană și piele și pentru a proteja recoltele. Deși subiectul este extrem de controversat, s-a dovedit faptul că în anumite cantități, consumul de carne de cangur are multiple beneficii asupra sănătății corpului uman, comparativ cu tradiționala carne de porc și vită, datorită procentului scăzut de grăsime și implicit colesterol a cărnii!

brisbane26

Ne-am despărțit cu greu de aceștia, însă am petrecut timp de calitate, i-am admirat în toată splendoarea lor și am făcut o grămadă de fotografii, amintiri care le voi purta în mintea mea mereu. Amintiri care peste ani sau chiar și acum, îmi vor șopti cât de norocos  și cât de inspirat am fost când am decis să fac primul pas spre aviație!

Ne-am îndreptat apoi agale, spre ieșirea din parc, unde urma să ne întâlnim cu același șofer care să ne ducă înapoi în oraș.

Am urcat în taxi și am făcut drum întors spre hotel. Era însă încă devreme, ora 4PM a Australiei iar noi eram înfometați și însetați, așa că am căzut de acord să rămânem în centrul orașului pentru a lua masa împreună. Am mers așadar la un restaurant cu specific Korean, numit Korilla BBQ! Am comandat fiecare câte 2-3 aperitive și un fel principal!

brisbane35

Atmosferă foarte plăcută într-un oraș aflat la începutul verii, atmosferă foarte plăcută și în restaurant. Mâncarea pe măsură! Am acompaniat totul cu o bere Asahi, japoneză, fabricată în Tokyo!

brisbane36

După ce ne-am potolit foamea și setea, adică după aproximativ două ore de când intrasem în restaurant, ne-am plătit nota și în drum spre hotel am mai explorat puțin zona centrală a Brisbane-ului!

brisbane30

Brisbane este capitala și cel mai populat oraș al statului Queensland, fiind în același timp și al treilea cel mai mare oraș din Australia. Aria metropolitană a acestuia adăpostește o populație de 2.3 milioane de locuitori, iar întreaga conurbație a Brisbane-ului însumează un număr de 3.4 milioane de locuitori .

Unul dintre cele mai vechi orașe ale Australiei, Brisbane a fost fondat pe teritoriul vechilor triburi indigene Turrbal și Jagera. Numele își are originile strâns legate de cele ale râului Brisbane pe ale cărui țărmuri a fost construit, care la rândul lui a fost numit după scoțianul Sir Thomas Brisbane, guvernator ale New South Wales între anii 1821-1825.(Sursa: Wikipedia)

brisbane33

În zi de astăzi, Brisbane este foarte cunoscut pentru arhitectura sa distinctă care însumează marea majoritate a moștenirii culturale dobândite de-a lungul anilor. Multă atenție se îndreptă către Brisbane și datorită inundațiilor frecvente, cele mai cunoscute evenimente de acest gen având loc în 1974 și 2011, ultimul lăsând în urmă și daune majore!

Orașul este de asemenea o populară atracție turistică, servind ca poartă a statului Queensland și punte de legătură spre orașele Gold Coast și Sunshine Coast, vestite pentru nisipul auriu și fin al plajelor și bineînțeles pentru surf!

brisbane32

Multiple evenimente culturale și sportive, de anvergură internațională au avut loc de-a lungul anilor, în Brisbane. Dintre aceste pot enumera Commonwealth Games în 1982, World Expo în 1988, Goodwill Games în 2001 și Summit-ul G-20 din anul 2014.

După aproximativ o oră și jumătate de „vagabondaj stradal”, începuse să se întunece și să începem să simțim prezența ornamentelor și aranjamentelor de Crăciun! Yes, it’s that time of the year!!!

brisbane37

Am ajuns într-un final în apropierea hotelului. Am decis să mergem fiecare spre camerele noastre, oboseala acumulată pe zbor și peste zi începea să se adune și să o resimțim tot mai mult. Planul meu era însă, să mă odihnesc doar 3-4 ore, până pe la ora 9 PM sau 10 PM și apoi să ies din nou și să pornesc în căutarea faimosului Brisbane Logo.

Am reușit să duc planul la bun sfârșit, m-am odihnit încă 3 ore, apoi am echipat rucsacul cu toate accesoriile necesare, filtre și trepied și am pornit în căutarea vestitelor litere, locul unde toată lumea își face selfie! (pesemene că e un loc ce nu trebuie ratat!)

brisbane41

Noaptea în Brisbane oferă o cu totul altă perspectivă fotografică…e pur și simplu atât de multă lumină în jur, atâta agitație, încât nu prea simți că s-a schimbat mare lucru de la zi la noapte!

brisbane38

În drumul meu spre Brisbane Logo, am trecut și prin fața primăriei, sau consiliul Brisbane-ului, (Brisbane City Hall). Cândva cea mai înaltă clădire din Brisbane (până în anul 1957), clădirea consiliului a fost proiectată de firma Hall and Prentice, în strânsă colaborare cu patru arhitecți din New South Wales: Bruce Dellit, Peter Kaad, Emil Sodersten și Noel Wilson.

Situată vis-à-vis de Piața King George, clădirea consiliului este considerată a fi una dintre cele mai important structuri ale Brisbane-ului, fiind înregistrată în Registrul Proprietăților Naționale începând cu anul 1978.

Clădirea a fost îndelung folosită pentru recepții regală, concerte simfonice și piese orchestrale, întâlniri civice și politice, show-uri florale și absolviri universitare!

În anul 2009 s-au descoperit multiple probleme structurale, clăsirea intrând într-un lung proces de renovare și restaurare, refiind deschisă activităților zilnice abia în Aprilie 2013.

brisbane39

În apropierea City Hall-ului, se află și Albert Street Uniting Church, situată la intersecția 319 Albert Street cu Ann Street. Aceasta a fost proiectată de către George Henry Male Addison și construită între anii 1888-1889 de către Thomas Pearson & Sons pentru prețul de 10000 de lire sterline!

brisbane40

Cunoscută anterior drept Biserica Centrală a Misiunii Metodiste de pe Albert Street, aceasta face astăzi parte din patrimoniul cultural al Brisbane-ului, fiind adăugată în Registrul Patrimoniului Queensland-ului la data de 21 Octombrie 1992.

Odată cu nașterea Bisericii Unificate în 1977, Biserica Centrală Metodistă primește denumirea de Albert Street Uniting Church.
(Sursa: Wikipedia)

brisbane43

Mi-am continuat așadar drumul, care devenise tot mai scurt, până să ajung să găsesc ceea ce căutam. Mai jos poți admira câteva instantanee de noapte ale liniei de zgârie-nori ale Brisbane-ului!

brisbane44

Râul Brisbane și zgârie-norii moderni ai orașului!

brisbane42

Brisbane Wheel și, în depărtare pe malul de Sud al râului, Brisbane Logo, adică obiectivul meu din seara respectivă! Eram în sfârșit aproape!

brisbane45

Într-un final, am reușit să traversez podul care duce pe malul de Sud al râului Brisbane, adică locația exactă a literelor iluminate. M-am oprit doar pentru a fotografia linia de zgârie-nori sub lumina unei luni pline cum de mult nu am mai văzut, (se întâmpla să fie chiar în noaptea când luna se afla la cea mai mică distanță față de pământ!).

brisbane46

Mega Luna, văzută prin unul dintre pilonii decorativi ai podului de peste râul Brisbane! Am coborât mai apoi un rând de scări și am ajuns la faimosul Brisbane Logo!!!
I finally made it!

brisbane48

Semnul Bisrbane-ului, adică șirul de litere iluminate, a fost repus în funcție după lucrări de modernizare în valoare de 300.000 de dolari australieni (sponsorizate de Guvernul de Stat și Consiliul Orașului Brisbane).

Construit inițial pentru summit-ul G-20 din anul 2014, semnul a fost modernizat și reconstruit pentru a rezista intemperiilor și capriciilor vremii australiene!

brisbane49

Acesta a fost ultimul obiectiv vizitat de mine în Noaptea Mega Lunii, în Brisbane-Australia !Mulțumit și de această izbandă, am făcut ultimele fotografii, apoi am aranjat totul înapoi în rucsac și m-am îndreptat încet, pe jos, spre hotel! Am respirat aerul Australiei cu atâta poftă, lesne fiind de înțeles plăcerea de a mă afla pentru prima dată în Australia.

Am ajuns la hotel o jumătate de oră mai târziu, absolut sleit de puteri, așa că am îmbrăcat în timp record pijamaua și m-am pus la somn. Urma să am un nou zbor spre Auckland-Noua Zeelandă, în mai puțin de 14 ore!

Cam asta a fost povestea primei întâlniri cu Australia! Multe altele vor urma, tot de aici, mai exact din Sydney-Australia!

Mai jos poți urmări un video de 4 minute, care sumarizează întreaga experiență trăită în Brisbane și Sydney (despre care voi vorbi într-un articol viitor!)

Întreaga galerie de imagini, poate fi vizionată la o dimensiune și calitate mai bună AICI!

În speranța că te-ai bucurat și de acest articol, te invit să te abonezi blogului prin intermediul butonului URMĂREȘTE din subsolul paginii, pentru a primi notificări atunci când noi articole vor fi publicate! De asemenea mă poți urmări pe Facebook sau Instagram!

DISTRIBUIE acest articol dacă ți s-a părut interesant și oferă altora șansa de a descoperi Australia!

Rămâi aproape, astăzi mă îndrept spre Perth-Australia! Voi reveni așadar cu un articol și de aici!

Până la următorul articol însă, numai bine ție și cer senin mie!